בתור עובד לשעבר בתעשיית האחסון הישראלית תמיד שאלתי את עצמי את השאלה "האם אחסון האתרים ימות בקרוב?" אני יכול להגיד שלדעתי לא – אבל רק מתוך ההרגל של הלקוחות לפאנל הנח והחמים וגם לתמיכה בעברית ולא חס ושלום בשפה לא מוכרת! נכון להיום עדיין אף אחד לא הציג טכנולוגיה חמה בתחום הזה בארץ. אבל כבר היום מחליפות את ההוסטינג טכנולוגיות כאלו ואחרות שקוראות לעצמן בשם המנצנץ "ענן". בואו נסקור אותם, נראה מה הפתרונות שהם נותנים והכי הכי חשוב כמה הפתרונות הללו יעלו לנו בחודש.

אז למה עדיין משתמשים בהוסטינג?

טוב אני יכול להניח שהסיבה העיקרית לזה היא הרגל, למעשה אין היום סיבה טכנולוגית להמשיך לאחסן על גבי אחסון מסורתי, קיימים פתרונות טובים ויציבים יותר, אני הולך להסביר לכם עליהם ואפילו אתן לכם לטעום מהם מעט.

 

server_outage

ההוסטינג הישן והטוב.

אני יתחיל מהישן והטוב שהיום עם קצת משחקים והגדרות יכול להספיק בהחלט!

VPS – הפתרון הישן ועכשיו גם הזול

למעשה הפתרון הזה הפך להיות זול מאוד מאחר והפתרונות שציינתי יצאו לשוק והורידו את המחירים שלו. אני מציע היום לקנות VPS לכל ילדה וילד וגם לכל אתר. ניתן להגיע לביצועים מרשימים מאחר ואתם לא מוגבלים בתוכנות שאתם יכולים להתקין על השרת האישי שלכם! אז נכון שזה כיף לצאת מהבית של ההורים (חברות האחסון) עם עוד 200-300 אתרים על אותו השרת?

עלות – החל מ5$ ותנו לי לגלות לכם סוד 5$ זה יספיק לכם כדי להחזיק אתרי אינטרנט שלכם או של לקוחות שלכם בכבוד רב עם התקנה נכונה של Nginx וכמובן תוסף Cache לוורדפרס כמו WP Super Cache.

אם אתם רוצים לשחק קצת אני ממליץ לכם להתקין Virtual Box על המחשב שלכם ולהתחיל לשחק בחינם, ממליץ לכם להתחיל מגירסת השרת הבסיסית של Ubuntu.

חברות שנותנות פתרונות מצויינים בתחום הזה Leaseweb \ DigitalOcean

 

Amazon EC2 – הפתרון לילדים הגדולים

amazon_ec2

Amazon EC2

אני מציע לכם כמו ישראלים טובים כבר עכשיו להרשם לשירות של אמזון היקרים ולנסות את הפלטפורמה הזו שלדעתי כרגע היא המובילה בשוק. לא שמעתי על פלטפורמה נוספת שמאפשרת כזו גמישות. עם זאת מלבד הגמישות יש צורך בידיעה של המערכת הנהדרת הזו. כלומר אתם צריכים לדעת באיזו מכונה אתם בוחרים (Linux במקרה שלנו) אבל באיזו הפצה וכו'? כמו כן אתם תצטרכו להתממש עם הפיצ'רים שהמערכת הזו מציעה.

אישית – אני מעדיף את הפתרונות הפשוטים והקלילים יותר, אבל אם אתם משוגעים ובא לכם ללמוד.

אזהרת מסע – כשנרשמים לשירות גם כאשר במתכונתו החינמית והניסיונית אם אתם נתקלים בחיוב של כמה דולרים תבקשו מהתמיכה שלהם לזכות אתכם, לי הייתה את הבעיה הזו ושמעתי מאוד מספר אנשים. המזל הוא שיש להם נימוס אמריקאי והם מזכים מייד!

 

Google APP Engine- התשובה של גוגל

google_app_engine

למעשה השירות של גוגל עובד במתכונת שונה לגמרי ופחות מסובכת. גוגל נותנים ביצועים גבוהים וגם התקנה של וורדפרס בצורה אוטומטית לחלוטין, כן זה החלום האמריקאי בהתגלמותו!

לצערי אני כבר ניסיתי את השירות וכרגע הם רוצים שאשלם בעבורו אני מובל לטופס תשלום. אם יש כאן מישהו שעדיין לא ניסה נא לשלוח אלי צילומי מסך בבקשה!

לשירות של Google APP Engine.

 

Heroku – פלטפורמה מצויינת שלא קשורה לענקיות התוכנה העולמיות.heroku

למעשה אם היה צריך לדרג הייתי מדרג את הפלטפורמה הזו כטובה ביותר כרגע אבל עם הסתייגות לגבי וורדפרס. גיליתי עליה לפני מספר ימים וכבר התאהבתי, למען האמת לא ניסיתי עוד להתקין עלי וורדפרס ועשיתי ניסיונות יותר עם Python. אבל… הפלטפורמה מצויינת ולא יכולתי שלא להמליץ!

לחצו כאן כדי לנסות

אם ניסיתם את Google apps Engine אז זה מאוד יזכיר לכם אחד את השני בקלילות שניתן להרים דרך שתי המערכות מכונות שמוכנות לעבודה מיידית.

לאחר חיפוש קצרצר גיליתי שיש מספר בעיות עם וורדפרס והמערכת הזו – אתם מוזמנית לקרוא את הפוסט על הבעיות הללו כאן (לא פוסט שלי!).

 

אחרי שסקרנו את כל האפשרויות החדישות יותר וגם פחות שיש לנו ממליץ כמו ישראלי טוב להרשם לכולם בלי כסף כמובן (!!!) ולהתחיל לנסות. תספרו לי על הגילויים שהגעתם אליהם ואני אשמח לערוך ולשפר את הפוסט הזה.

עומר בן שושן – מורה לוורדפרס קורס וורדפרס 1X1 אישי ומותאם לתלמיד ולצרכיו, מוזמנים ליצור קשר עכשיו – 0526449648 או בטופס יצירת הקשר.
UP