אחת מהפניות הנפוצות ביותר שמגיעות אלי הם תלונות חוזרות לגבי המיילים היוצאים מוורדפרס. למעשה התופעה הזו מתחלקת לשתיים

  1. המייל אינו יוצא כלל ואינו מגיע ליעד
  2. המייל יוצא ומגיע לתיבת הספאם

קודם כל אסביר מאיפה הבעיה נובעת ואיך אפשר לפתור אותה בהמשך עם הסבר ותמונות צעד אחרי צעד. אני מתכוון לפתור את הבעיה הזו בצורה המקיפה ביותר. ייתכן והמאמר יהיה טכני ולכן אשתדל כמה שיותר לפרט על הנושא ולצרף תמונות המסבירות צעד אחרי צעד מה שקורה.

למה זה קורה?

כפי שאנחנו יודעים וורדפרס מופעלת על מנוע PHP ומשתמשת (בסופו של דבר) בפונקציה הבסיסית של PHP לשליחת מיילים. הפונקציה למעשה שולחת דרך השרת עצמו ולא עושה זאת עצמאית לסקרנים מוזמנים לקרוא על זה עוד בדוקומנטציה של PHP.

מאחר והמייל נשלח מאחורי הקלעים באמצעות פונקציות מערכת יכולים להתרחש מספר בעיות עם השרת עצמו עוד לפני ההתערבות של PHP כגון בעיית תקשורת (חסימת פורטים מהצד של השרת שלכם, חסימה של  השרת שלכם בשרת המקבל וכו') ועד לבעיות בהתקנת שירות לשליחת מיילים לשרת.

בעיות ספאם יכולות להגרם מכמה סיבות, אלגוריתם לסינון ספאם עובד באופן כזה שהוא  מדרג את ההודעה שלכם ובמידת הצורך שולח אותה לתיקיית הספאם הידועה לשמצה. אפשר לפתור את הבעיה הזאת לפעמים באמצעות שינוי SPF RECORD שמתי קישור לגודדי מאחר וזה ההסבר הטוב ביותר שמצאתי  וכי אני עובד איתם אבל אפשר למצוא לכל רשמית דומיינים גדולה הסבר ע"י חיפוש במאגר המידע שלהם או פנייה לצוות הטכני שלהם.

איך אנחנו פותרים את הבעיה?

אז אחרי שהבנו שיכולות להיות הרבה בעיות בדרך אנחנו רוצים את הפתרון המהיר \ הטוב ביותר וגם החינמי כדי לא לפגוע בכיס שלנו. אנחנו למעשה הולכים להשתמש בשירות מיילים חיצוני שיטפל בכל שליחת המיילים שלנו. קיימים שירותים ייעודיים שישלחו את המיילים בעבורנו והם פותרים את מרבית הבעיות והצרות עם שליחת מיילים כגון אי שליחה \ קבלת מיילים, ספאם (לרוב, לעיתים הכניסה לתיבת הספאם תלויה גם בתוכן שאנו שולחים).

בואו ניגש לפיתרון, בחרתי תחילה להדגים הגדרה של שירות מיילים חיצוני באמצעות פרוטוקול SMTP. אנחנו נשתמש בשירות חינמי עד מגבלה של 10,000 מיילים בחינם לאחר מכן תצטרכו לשדרג במידה ועברתם כמות זו.

הרשמה לשירות מיילים

הרשמה לשירות המיילים MailGun

לאחר ההרשמה יש להגדיר כתובת דומיין, בהגדרות הם ממליצים לעשות שימוש בSub domain כלומר אם כתובת האתר שלכם היא www.omerbsh.com אז המיילים  ישלחו  מהכתובת mail.omerbsh.com.

הגדרת דומיין במייל גאן

הגדרת דומיין במייל גאן

בכדי לשייך את השירות לדומיין ולאמת את הרשומות החדשות בדומיין (SPF זוכרים?) יש לבצע הגדרות לפי ההוראות הניתנות לנו בדף שבא מייד אחרי.

mailgun-domain-settings

שימו לב  שחייבים לבצע את ההגדרות האלו כהלכה ולבדוק אחר כך באמצעות הכלי LeafDns את ההגדרות שבוצעו.

domain-spf-check

יש לבחור באפשרות SPF RECORD LOOKUP ולראות שהרשומות תואמות למה שהוגדר לפי ההוראות של MailGun.

פרטי התחברות למייל גאן

פרטי התחברות למייל גאן

לאחר שהגענו לשלב שבו אנחנו מקבלים את פרטי הגישה ניגש להתקנה של הפלאגין הרשמי של השירות בקישור הבא – MailGun for wordpress. ניתן גם להתקין דרך מנהל התוספים של וורדפרס.

הורדת פלאגין וורדפרס

הורדת פלאגין וורדפרס

ולאחר ההתקנה נכנס לדף ההגדרות של הפלאגין (אם אתם לא מוצאים נמצא בתפריט תחת הגדרות \ Settings ואז MailGun)

מסך ההגדרות נראה כך

מסך ההגדרות נראה כך

את פרטי הAPI שקיבלתם במסך ההגדרות באתר האינטרנט של MailGun אתם מעתיקים ומדביקים במסך ההגדרות של הפלאגין של וורדפרס ולוחצים על הכפתור "Save Changes" בתחתית הדף.

בהצלחה.

UP