צעדים ראשונים בעולם השיווק – הקדמה

לאורך כל השנים שלי בתור בונה ומתכנת  אתרים, אני תמיד בניתי אתרים ומערכות מושקעות, תמיד הייתי משקיע בהם את מיטב הזמן שלי. הדבר המכעיס ביותר הוא לא תהליך הפיתוח עצמו אלא תהליך השיווק המעיק, רק בגלל העובדה שלא באמת ידעתי איך להביא גולשים \ לקוחות לאתר. תמיד  האנשים שנכנסו הם אנשים שהייתי  צריך להראות להם דרך הסמארטפון שלי את האתר או ששלחתי להם את האתר בפייסבוק או בצורות אורגניות אחרות.

ושם התנועה הייתה פוסקת!

השינוי התחיל כשהיה לי שותף ששם דגש רב על SEO! למדתי ממנו המון והתחלתי לקדם את אתר התדמית שלי  (כן כן, זה שאתם קוראים ממנו עכשיו) אחרי עבודה קשה אנשים התחילו להכנס לאתר ואחרי תקופה נוספת של השקעה בתכנים ובשיפוץ האתר גם לפנות אלי טלפונית ודרך הטופס, זה מדהים! מאז התחלתי לשים הרבה יותר דגש על שיווק האתר מאשר להוסיף פיצ'רים תכנותיים נוספים. בזמן האחרון אני מתמקד גם בשיווק (ממומן) דרך פייסבוק וגוגל והתוצאות מדהימות עוד יותר.

אז בואו נתחיל להביא גולשים לאתר שלכם באמצעות הכלים שוורדפרס נותנת לכם!

תוספי SEO לוורדפרס

תוספי SEO לוורדפרס

למה SEO – דמיינו לעצמכם שאנשים מקלידים "מרפאת כלבים" בגוגל ומוצאים את התוצאות שלכם בין הראשונות, אנשים מאמינים לגוגל והם יאהבו את האתר שלכם יותר אם הוא יהיה בין התוצאות הראשונות, למעשה סטטיסטיקה מוכרת בעולם קידום האתרים היא שגולשים לא ייטרחו לעבור לדף השני בגוגל כדי להגיע לאתר שלכם, הקידום הוא "חינמי" ודורש השקעה של כתיבת תכנים, הנה התוספים שיעזרו לכם לקדם את האתר בצורה הטובה ביותר ויעזרו לכם לכתוב תכנים ממוקדים שיקדמו את המטרה שלכם לעלות בדירוג של גוגל.

תוסף Yoast SEO

זה משעשע אותי שבזמן האחרון אנשים פחות מתקדים בתחום הזה והולכים יותר לפייסבוק ולשאר הרשתות החברתיות, אני בטוח שיש שם כסף אבל בשבילי זה נהדר! זה משאיר לי מקום להשקיע יותר בSEO ולקבל לקוחות. אני מקדם את הבלוג הזה כדי לקבל לקוחות ובשנתיים האחרונות אני מקבל תנועה נהדרת ואיכותית (והנה אני מגלה לכם סוד קטן). אז למעשה אני הולך להשאר בנאלי ומשעמם בבחירה שלי אבל הוא פשוט תוסף מעולה אני מזמין אתכם ולהנות מהחוויה שלו גם אם אתם לא הולכים להתמקד באופטימיזציה מלאה אני ממליץ להתקין אותו. אני למשל התקנתי אותו בבלוג האישי שלי סתם כך, אפילו שאין לי רצון או צורך להכנסה מסויימת ממנו.

לחצו כאן להורדת תוסף Yoast SEO.

התממשקות לGoogle Plus

תמיד חשבתי שהרשת הזאת מתישהו תפרוץ, היא הרבה יותר נוחה וקריאה מפייסבוק ולדעתי גם יותר כיפית. אבל במקום הזה מארק צ' היקר הצליח לגבור עליהם בכל מקרה.
אבל! גוגל מאוד אוהבים את עצמם והם מעניקים לעצמם פריבילגיות במקרים שבהם אתה שם תגית Author הם נותנים לך נקודות בונוס בתוצאות החיפוש.

לחצו כאן להורדת התוסף Google plus author.

שיווק לתיבת המייל

שיווק לתיבת המייל

המשיכו ליצור קשר עם הלקוחות שלכם באמעות שיווק במיילים – דמיינו לעצמכם שכל גולש שהיה נכנס לאתר שלכם גם היה חוזר אליו. כאשר אנחנו רואים את חנות פלאפל חדשה אנחנו בדרך כלל לא קונים בפעם הראשונה אלא בפעם השלישית או הרביעית רק שאנחנו רואים אותה! הדרך הטובה ביותר להחזיר גולש לאתר ולגרום לרכישות \ מילוי טופס ליד היא ע"י שמירת קשר עם הלקוח היא על ידי המייל שלו. תוכלו לשלוח לו חדשות בגל פעם שתעדכנו באתר שלכם.

תוסף ניזולטור

למעשה אני הולך להמליץ כאן על שירות. שעד רמה מסויימת הוא חינמי לגמרי. האמת היא שאני דיי זונח אותו (בבלוג שלי) ולא בצדק. אבל הוא מעולה ואני מכיר אנשים שרק משם מקבלים תנועה  ואפילו רכישות רבות באתר שלהם. אני מדבר על התוסף של MailChimp שמאפשר לשלוח מיילים לעוקבים שלכם. למעשה תחשבו על זה שאם עשיתם Subscribe לרשימת דיוור מסויימת אז אתם מעוניינים בתכנים נוספים שלו.

לחצו כאן להורדת התוסף.

Optin Monster למפלצות שיווק בלבד!

טוב, זה תוסף במשקל כבד. אני לא ממליץ להתקין אותו בכל אתר כי זה מאוד ישפיע על מה שאתם משדרים באתר. אני משווה את התוסף הזה לאיש מכירות אגרסיבי שלפני שנסגרת לו הדלת הוא מכניס את הרגל ומשחיל משפט נוסף. התוסף הזה מסוגל לזהות מתי הגולש הולך ללחוץ על יציאה מהדף והוא מקפיץ לו פופ אפ עם הצעה (המוכר עם הרגל בדלת, זוכרים?) כמובן שהוא מאוד מורחב ומוכר ויש לו המון תוספות. התוסף הזה הוא בתשלום אבל אם אתם מפעילים קמפיינים בעבור חברות גדולות הוא מאוד מומלץ.

לחצו כאן לרכישה של Optin Monster.

Leadin – תוסף נהדר נוסף עבור יצירת המרות נוספות באתר

התוסף הבא הוא מבית Hubspot והומלץ על ידי מרים שוואב שאותה אני מכיר מקהילת הסטארטאפים הירושלמית. התוסף מאפשר להקפיץ חלונות Optin ליצירת המרות נוספות מהאתר.

מוזמנים לקרוא ולהוריד Leadin.

גבו את הלידים שלכם – Contact Form DB

בתור איש שרתים בעבר יציאה וכניסה של מיילים היא בגדר תעלומה אפילו בשבילי. לפעמים זה פשוט לא קורה… וככל שיש מספר גורמים גדול יותר בין השולח למקבל הסבירות שהמייל יגיע (מה לעשות…) היא נמוכה יותר. אז במקום שאני אכנס למאמר על Contact Form 7 המוכר והידוע – ואוי ואבוי לכם אם אתם לא מכירים אותו – תדאגו לגבות את הלידים היקרים שלכם, התוסף הבא "יתלבש" בצורה אוטומטית על Contact form 7 וישמור את הלידים במסד הנתונים.

להורדה של התוסף Contact Form DB.

שיווק ברשתות חברתיות

שיווק ברשתות חברתיות

שיווק בפייסבוק – בעבר התפיסה הרווחת הייתה שאנשים לא קונים \ מזמינים דרך פייסבוק. התפיסה הזו השתנתה ואנשים מבלים זמן רב ברשתות החברתיות. אם אתם עדיין לא שם זה חבל, ניתן לקדם את האתר בצורה אורגנית בפייסבוק (שיתוף פוסטים \ חדשות וכו') וניתן גם בצורה ממומנת. הכלים חזקים ומהירים מאוד.

Jetpack מבית וורדפרס

למעשה מאז ומעולם נהגתי לכבות ולהסיר את התוסף בגירסאות וורדפרס שהיו מגיעות עם התוסף הזה. אבל מאז שחבר (מאור חזן) הראה לי את היכולות שלו לשיתוף תכנים אני נדהמתי! יש שירותים שממש מוכרים את זה בכסף וכאן מקבלים בחינם. לדוגמה היכולות לשיתוף תכנים מוצעות בשירותים כמו Buffer (מוזמנים להציץ זה שירות נהדר הבעיה שאתה מוגבל מאוד בגירסה החינמית).

להורדה של Jetpack כאן.

עוד כלים שיווקיים שעשיתי בהם שימוש

HOTJAR – מעקב אחרי הגולש

הכלי הבא הוא מעולה! עשיתי בו שימוש לאתרי E commerce ולעמודי נחיתה. הוא מאפשר לכם לצלם את הגולש ולנתח את ההתנהגות שלו באתר. אתם יכולים לדמיין שאתם מסוגלים לראות איפה הגולש מקליק ואיפה הוא מחליט לסגור את הדף? זה מדהים! ממליץ לכם לנסות את הTrial ואם אתם בעלי תקציב נמוך להשאר עם הDemo שהם מציעים.

בקרו באתר של Hotjar

 Facebook pixel

טוב למעשה כל משווק פייסבוק מכיר את הכלי הנהדר הזה. אני עושה בו שימוש באתרי מכירה ובדפי נחיתה שאני בונה להם קמפיינים באמצעות פייסבוק. הכלי הבא ינתח ויתן לכם סטטיסטיקה מלאה על המבקרים באתר שלכם וימקד את המודעות בהתאם לקהל היעד המתאים לכם, בהתחשב בהמרות הקיימות הוא ימצא עוד ועוד גולשים דומים.

קראו על Facebook pixel עוד.

סיכום

אני לא צריך לשכנע אתכם למה צריך להשקיע בשיווק האתר או לפחות הכנת תשתית מתאימה לשיווק שלו. העניין הוא שכל שיתוף במדיה החברתית משפיע בצורה אורגנית על קידום האתר ועלינו להשקיע בנושא זה מההתחלה. האתר שלנו \ של הלקוח שלנו צריך להיות בעל בסיס שיווקי חזק והנה הרשימה המלאה להכנת התשתית הזו. אתם לגמרי מוזמנים ליצור איתי קשר כדי שאני יוסיף עוד כלים שאתם ממליצים עליהם.

בהצלחה!

UP