במהלך השנים עברנו מספר תהפוכות בתחום צד הלקוח , כלומר שיטות העבודה לעיצוב וחלוקה השתנו רבות.
בעבר אני זוכר שהיו מחלקים את המסך באמצעות Table התגית שמאפשרת לחלק את המסך לטבלאות וכך להציב חלקי עיצוב על המסך , תפריטים רשימות וכו'.

לאחר מכן היורש היה התגית DIV שבעצם מחלקת את המסך לקופסאות והשיטה הזו הייתה גמישה יותר , עד היום יש כאלו שעושים בה שימוש והיא בעצם הבסיס לשיטות החדישות יותר.

השנים עברו והאתגרים על מתכנתי צד הלקוח נעשו לא פשוטים , כיום לכל משתמש יש בבית מחשב ביתי , מחשב נייד טאבלט וסלולר למקרה שהוא מעוניין להתחבר בזמן שהוא מכין ספגטי לילדים.

המתכנתים נתקלו בבעיה יש להתאים לכל מסך , והשימוש בMedia queries חוזר על עצמו.

בעבור זה כתבו מספר ספריות שהבולטת ביניהן היא Bootstrap אינני יודע אם היא הטובה ביותר או העובדה שהמתכנתים של Twitter שחררו אותה הפכו אותה לפופולארית , אבל אני אוהב אותה והיא נחמדה מאוד.

אני לא הולך לכתוב כאן מדריך בעברית לBootstrap כי אני חושב שיש לה תיעוד נהדר כאן , אני רק הולך להסביר מעט על מערכת הGriding שלה שבעצם עושה לנו את על עבודת ההתאמה שלה לסלולאר , אני אפנה למאמרים מעשיים תוך כדי המאמר הזה כי אני חושב שיש לה תיעוד נהדר ברשת.

יש להבין קודם כל את העיקרון שBootstrap מחלקת את המסך ל12 חלקים וזה מוסבר מעולה כאן.

כדי להבין את הכח העצום של Bootstrap אני מציע לראות חלק מהדוגמאות שלה באתר הבית שלהם.
עוד מהכח של Bootstrap הוא העיצוב של כל חלק וחלק , שבעצם חוסך לכם המון זמן בהתאמה באמצעות תוכנה גראפית עיצוב ע"י CSS .
Bootstrap כבר מספקת לכם Components שאפשר לעשות בהם שימוש לאתר שלכם בלי הרבה מאמץ , ניתן לקרוא להם באמצעות css class לדוג'


תייצר לכם בקלות תפריט fixed רספונסיבי לחלק העליון של האתר.

לסיכום , מאוד פשוט ומאוד כיף לשחק עם Bootstrap אני מציע לכם להוריד ופשוט לשחק איתה.

שיהיה חג פסח שמח!

UP