שלום , סוגייה שעולה הרבה בקרב בעלי אתרי הוורדפרס היא מדוע האתר שלי איטי? , למה לוקח לדפים שלו להטען לאט? ומי אשם בכך?
במאמר הבא אנסה לפרק את הנושא למספר גורמים תתפלאו , אף על פי שלרוב האצבע המאשימה היא כלפי חברת האחסון שבה אתם מאחסנים אני אסביר מה אפשר לעשות כדי לגרום לאתר שלכם לטוס מבלי לשלם יותר בעבור תשתית (אחסון).

בואו נתחיל , אני רוצה שקודם כל תכנסו לניהול הוורדפרס שלכם ותשימו לב כמה פלאגינים קיימים במערכת אצלכם , חשוב להבין שוורדפרס טוען את כל הפלאגינים שהתקנתם.

1) יש לעשות מיון , פלאגינים שהתקנתם ולא עשיתם בהם שימוש באתר האינטרנט שלכם , יש להסיר מהמערכת לחלוטין. אני יודע שזה קשה , והפרידה מהפלאגינים עצובה ומלאה בדמעות , אבל מחקו אותם עכשיו. זה או אתם או הם!

2) לאחר שהסרתם את הפלאגינים הלא רצויים אנחנו מעוניינים להאיץ את האתר שלנו , אני ממליץ על התקנת תוסף Cache בשם WP SUPER CACHE שהקישור להורדה שלו מכאן , או שאתם יכולים להוריד מהוורדפרס שלכם ע"י חיפוש של הפלאג.

https://wordpress.org/plugins/wp-super-cache

הפעולה שהפלאגין החביב עושה היא שמירה של הדפים הסטאטיים באתר שלכם בגירסת HTML וכך חוסך מהשרת זמני עיבוד PHP יקרים וכבדים שגורמים לו להזיע. זה כמו לעשות מרתון כדי לטעון דף "אודות הפיצוצייה של סימה".

3) CDN – מילת קסם , שאני בדרך כלל ממליץ להשתמש בה כפתרון אחרון , כי הרי למה שהשרת שלנו יעבוד אם אחרים יכולים לעבוד בשבילו?! . המשמעות של CDN הוא ענן בעל רשת של שרתים בעולם שמחזיק גירסא של האתר שלכם בכל שרת וכך גורם לו להטען מהר יותר.
יש המון שירותים כאלו אני ממליץ על CloudFlare שנותנים שירות כזה בחינם (הוא חלקי , אבל מספיק כדי להאיץ מעט ואפילו מגן על האתרי מפני מתקפות DDOS).

אתם יכולים להרשם לשירות כאן –

https://www.cloudflare.com

4) למה אתה עובד לאט כל כך?! בטיפ הרביעי בסדרת הטיפים שלי אמליץ על כלים לאבחון המהירות באתר ואם נמצאים עוד כדורים בקנה שעלולים להפריע מהאתר שלנו לההפך למטוס (אמיתי! לא מנייר).
אני אמליץ על כלי שמתממשק לדפדפנים שלכם (כרום ופאייר פוקס , פויה! לא להשתמש באקספלורר). שם התוסף Yslow ותוכלו להוריד אותו מכאן –

http://yslow.org/

יש שם אפשרות לבחור בדפדפן שלכם ולהתקין בקלות.
אחרי שהתקנתם כל מה שנותר לכם זה לפתוח את הConsole של הדפדפן האהוב עליכם. ותופיע לכם תוית בConsole של Yslow לחצו עלי תגללו מעט למטה ויופיעו לכם תוצאות הבדיקה , השגיאות הנפוצות ביותר הם

compress components with gzip – זו בעצם הגדרת שרת שניתן להגדיר בקלות בשרתי apache (רוב השרתים השיתופיים עובדים עם apache) באופן הבא –

הקוד הזה יבצע כיווץ לסוגי הקבצים – html , txt , xml , css , js. מי שמתמש בשרתים אחרים (אההמ… אהממ.. Nginx) מומלץ להתיעץ עם מנהל האחסון שלו , או למצוא שלל מאמרים ברשת זה צריך להיות לא מסובך.

לגבי השגיאה הנפוצה הבאה – Put A Javascript at bottom נדבר בטיפ הבא (טה דה דם! , דרמה…).

5) בטיפ האחרון בסדרה זו , אנחנו נדרש למעט ידע תכנותי משהו בין ביל גייטס לטים קוק (סתם צוחק.).
נכנס לדף האיטי שלנו ונלחץ קליק ימני על הדף וView source.
אני צריך שתשימו לב אם כלל הסקריפטים שאתם טוענים נמצאים בתחתית הדף , במיוחד אם Google analytics נמצא בתחתית הדף.
במידה ולא תוכלו להשתמש בתוסף הבא לסידור הבעיה –

https://wordpress.org/plugins/scripts-to-footerphp/

שימו לב לאחר מכן שהאתר עובד בצורה תקינה וטובה , כמובן שתנקו Cache בכדי שתוכלו לבדוק את האתר.

המון המון בהצלחה.

UP