כיום קיימת הצפה בשוק בניית האתרים ובשוק בניית האפליקציות , שתי התחומים הללו פרוצים מאחר ויחסית קיימים להם פתרונות קוד פתוח קיצורי דרך כאלו ואחרים שאנשים עושים בהם שימוש.
דרך אגב אינני אומר בדברי שקיצורי דרך הם אינם דבר טוב , הם דבר מצוין והם חוסכים מאיתנו לבנות כל אתר מ0 כולל הרכבה של השרת שעליו האתר יושב והתקנה שלו בחוות שרתים של בזק לדוג' , לשם כך יש מישהו שיעשה זאת בעבורנו , לא אני ולא אתם רוצים להתעסק בזה , מאחר ושזה לא תפקידנו לרוב.

תפקידנו הוא לתכנן את האפליקציה שלנו כך שתעשה על הצד הטוב ביותר , ושהתוצאה תהיה קרובה כמה שיותר לתכנון ולרף שאותו הצבנו לנו.
כיום כבר אין טעם להזמין מתכנת מוכשר כדי להקים אתר אינטרנט למשרד שלנו מאחר וקיימים פתרונות חינמיים כגון WIX , Google sites וגם פתרונות קוד פתוח כגון WordPress , Joomla וכו' שעליהם ניתן להקים אתרים בקלות וללא ידע מוקדם (כמעט).

אך מה באשר לאפליקציה מסובכת? כזאת שאנחנו מחויבים לביצועים מסוימים בפני הלקוחות שלנו? כזו שהיא קצת מעבר לאתר אינטרנט תדמיתי?

כאן מגיע המהות האמיתית של המתכנת , ועליו לקחת חלק פעיל בתכנון והתאמה ללקוח עוד לפני שאנחנו הולכים לגעת בפיסת קוד אחת.

אני אציין בפניכם את 5 הכללים והדרכים לבחירת מתכנת ברמה גבוהה

1) תקשורת – אנשי מחשבים לעיתים אינם מאופיינים בקישורי תקשורת מדהימים עם בני אדם , במקרה הזה כדי שהפרויקט ייצא על הצד הטוב ביותר מבחינתכם דאגו לבחור בפינצטה מתכנת שיקשיב לכם ולבקשותיכם ויכבד אותם.

2) זמינות – בכדי שהפרויקט שלכם יעמוד בדד ליינים שלכם של לקוחותיכם של המשקיעים שלכם , מומלץ לבחון את המתכנת ע"י הצבת משימה יחסית קטנה בעבור הפרויקט ולבדוק את הזמינות שלו לעבודה והמהירות שלו.

3) שקיפות – יש לשים לב שהמתכנת דואג להיות שקוף אתכם בכל שלב ושלב של הפרויקט ויעדכן אתכם בנעשה עם הפרויקט , הסעיף הזה סופר חשוב והוא גם מתקשר לסעיף מס 1.

4) אני שם את זה לפני האחרון , לא כי זה לא חשוב , בדקו את כישורי התכנות של המתכנת שאיתו אתם הולכים לעבוד , לרוב מתכנתים טובים יציגו לכם עבודות שלהם בתיק העבודות שימו דגש לא על העיצוב של האתרים
אפליקציות שהם בנו אלא על התכנון של האתרים ועד כמה האתרים מסובכים מבחינה תכנותית , יש הבדל בין מערכת לאתר אינטרנט שמצריך העלאת תמונות ומספר כתבות לבין מערכת אתר היכרויות כדוגמת JDate שעשוי להעיד על יכולותיו של המתכנת לעמוד בפרויקטים גדולים.
כמו כן אתם יכולים לבקש דוגמאות קוד מהמתכנת ולמסור אותם למתכנת מטעמכם שיהיה אובייקטיבי וכך תוכלו לעשות מעין "מבחן קבלה" למתכנת.

5) המחיר כן קובע , כן זו קלישאה וזה חוזר על עצמו , אבל המחיר כן קובע הרי לא תצפו ממישהו בעל ניסיון לעבוד בעבור פת לחם נכון? גם המחיר צריך לכבד את בעל המקצוע , אך בראש ובראשונה את כיסכם. שימו לב לחישוב של המחיר נטו של המתכנת.

אני מקווה שנהנתם מהטיפים שלי שמגיעים מהניסיון שלי בייעוץ ובעבודה מול לקוחות , במידה וישנם שאלות מוזמנים ליצור איתי קשר חינם בטופס יצירת הקשר באתר , אשמח לענות עליהן.

UP