php-ini

אחת ההתעסקויות הגדולות ביותר בתור מנהל שרתים הינה שינוי של הגדרות PHP בשרתי הלינוקס שברשותי , לעיתים מהפצה להפצה בעיקר בין Debian ל Centos RHEL מיקומי הקבצים משתנים , ולכן אני נדרש למצוא את הקובץ בצורה מהירה ולשנות מספר פרמטרים , הפרמטרים בעיקר קשורים להעלאת קבצים אבטחה וכו' ובטיפ זה אני הולך לסקור את אלו שנראים לנכון , אתם מוזמנים ליצור איתי קשר במידה ואתם זקוקים לעזרה נוספת בנושא זה.

קודם כל אסביר מהו קובץ PHP.INI
PHP.INI למעשה הוא קובץ אשר מכיל הגדרות כלליות בעבור השרת , כלומר כל האפליקציות יושפעו מהגדרות אלו (ואני מדבר על שרתים סטנדרטיים ולא כאלו שהותקנו עליהם שירותים כגון Cloudlinux ודומיו שמאפשרים לקבוע בעבור כל USER את הגדרות הPHP).
הקובץ מכיל הגדרות שונות לרבות – העלאת קבצים , אבטחה , ניהול זיכרון , ניהול זמן טעינה של כל פעולה וכו'.
אני אבצע סקירה של הפעולות הנפוצות ביותר שנתקלתי בהם עד עתה כאשר ביצעתי ניתוח לשרתים הגדרה מחדש.

קודם כל ישנם אפשרויות שונות למציאת הקובץ , בדרך כלל ברוב ההפצות הקובץ יהיה בתיקייה /etc אלא אם כן שיניתם את מיקום הקובץ.
כדי לגלות באופן כולל את מיקום הקובץ יש להקיש בTerminal את הפקודה הבאה –

יופיע לנו פלט כזה (או דומה לו , אבל זה העיקרון) –

למעשה מיקום הקובץ הוא /etc/php.ini במקרה הזה , ועלינו לגשת אליו , אתם יכולים לבחור בכל עורך שתרצו אני מעדיף את VIM במקרה הזה –

באמצעות העורך הזה ניתן לחפש מחרוזות ע"י התו – / וכך אתם מוזמנים לעשות גם בדוג הזו.
אני הולך לסקור מספר הגדרות שעשויות "לגרום צרות" לאפליקציות שלנו.

פרמטר זה קובע את גודל הPOST שאותו אפשר להעלות , למעשה במידה והגודל עולה על גודל זה PHP יחתוך את התהליך ויחזיר Timeout error , מומלץ להשאיר על 8MB שזה הDefault.

פרמטר זה קובע את גודל העלאת הקבצים שמאפשרת PHP שימו לב מומלץ להשאיר גם את הפרמטר הזה כDefault שזה 8-10MB בלבד אך במידה והמשתמשים שלכם צריכים להעלות קבצים גדולים יותר יש לשנות משתנה זה.

PHP נותנת לקבוע את אופן הצגת ההערות , בזמני פיתוח הדבר נהדר , אך כאשר אתם מעלים אתרי אינטרנט חיים מומלץ לא לדווח למשתמש על שגיאות. ולכן מומלץ להשאיר ערך זה כבוי.

זהו , למעשה סקרנו את הדוגמאות הנפוצות ביותר לשינויים בקובץ PHP.INI מקווה שנהנתם , מוזמנים ליצור איתי קשר במידה ותרצו לדעת דברים נוספים.

UP