pyphp

כיום , יותר משבעבר הלא כל כך רחוק , קיים בלבול רב בבחירת שפה לתכנות בצד השרת.
קיימות שפות החל מPHP וגם Python ועוד נוספות כמו Ruby,Perl,ASP.NET (שלא נדבר עליהם) והיום אפילו Javascript (ראו ערך: NodeJS)
בטיפ זה אנחנו נעשה השוואה בין PHP לPython במספר נקודות…

1) האם השפה מאתימה אך ורק לWEB?
לרוב השימוש בPHP יהיה רק לWEB אף על פי שניתן להפעיל אותה גם משורת הפקודה , רוב המערכות קיימות ומאפשרות ניהול דרך הWEB בצורה גראפית , לעומת זאת בPython נפוץ יותר השימוש גם לא לWEB שכן נעשה בה שימוש נרחב בספריות לינוקס רבות ובסקריפטים שנעשה בהם שימוש בעיקר על גבי מערכת הפעלה לינוקס.

2) מי יותר פופולארית PHP או Python?
למעשה אין פה הכרעה לדעתי , Python פופולארית מאוד גם בקרב מתכנת WEB וגם בקרב מתכנתי יישומים , ואילו PHP בעיקר ע"י מתכנתי WEB אין ספק שגם חברות ענק עושות בשפות הללו שימושים נרחבים למשל Facebook בנוי בPHP ויש האומרים שחלק ניכר מגוגל בנוי בPython .
מהניסיון שלי (ואשמח אם תתקנו אותי) בקרב מתכנתי WEB בארץ ניכר שPHP פופלארית יותר.

3) למי קיימים יותר הרחבות וFrameworks?
זו שאלה מצויינת אני יכול להגיד שבעבור PHP אני מכיר מספר ספריות כגון YII , Codeigniter וגם CakePHP מי שנותן לה גב בנוסף הם מערכות CMS הנפוצות בעולם (Wordress , Drupal , Joomla) ופה נמצא הכח הגדול של PHP לעומת Python , Python לעומת זאת מחזיר תשובה עם הFramework שנקרא Django שהוא מצויין ומאפשר לפתח אפליקציות ומערכת בקלות , אני אישית נדהמתי ממנה.

4) ומה בנוגע לסביבות פיתוח?!
למען האמת , לשתיהם קיימים סביבות פיתוח מעולות , אני אישית משתמש בSublime ובעבר הרחוק השתמש בEclipse ובשתי העורכים הגדולים הללו השפות נתמכות כך שבקטגוריה הזו אני מניח שזה תיקו.

לסיכום – אז מה ללמוד? Python או PHP?

אני אסכם את זה כך , במידה והמטרה שלכם היא לעבוד בתחום הWEB בארץ כיום מרבית החברות עושות שימוש נרחב במערכות קוד פתוח כדוגמת וורדפרס , אני הייתי הולך לכיוון של PHP מאחר והיא מאוד נתמכת בצורה נרחבת בארץ. במידה ואתם מעוניינים לדעת שפה שניתן להשתמש בה בצורות שונות , לרבות אוטומציה של תהליכים מורכבים בניית אתרים פיתוח אפליקציות אין ספק שPython תענה על דרישותיכם.

זכרו – חשוב מאוד להתמיד בשפה מסויימת וללמוד אותה ולא לדלג בין שפות , המלצה חמה שיגיד לכם כל מתכנת בעל ניסיון.

בהצלחה 🙂

UP