לוגו של Lravel

לוגו של Lravel

עד לפני כמה שנים אני מוכרח להודות שהייתי מעט OldSchool.
הייתי חייב לפתח כל Framework במיוחד לעצמי, והתאמתי את הקוד לכל אפליקציה, למעשה מעולם לא כתבתי באמצעות קוד של אחרים וחבל!
יכולתי לבזבז את הזמן הזה בכתיבת שירים למגירה או במשחקי פינג פונג עם השכן.

בכל מקרה בשנים האחרונות הבנתי שיש צורך בשינוי ושצריך לזרום קצת עם הזרם, התחלתי האמת עם Framework דווקא יותר בPython כמו Django הנהדרת. אבל בPHP עדיין היה חסר לי קליק עם פריימוורק כזה או אחר.
כשניגשתי לפיתוח מספר פרויקטים החלטתי לבחון את Codeigniter.

ו… אני מוכרח להודות, למעשה מדובר בפריימוורק לא מסובך ללימוד והאמת שדי אחלה, קלות הפיתוח והמהירות פשוט זורמים. לקח לי לא יותר מ3-4 ימים לתפוס את העניין ולהתחיל לפתח בקצב, בתקופה ההיא הייתי מרוצה לגמרי!

לאחרונה הגיע לידי פרויקט שכבר נכתב בCodeigniter ולמרות שאני מוכרח להודות שהמתכנת לפני עשה עבודה לא רעה בכלל לפחות בסידור הקוד. רואים שעקב אכילס של הפריימוורק הזה (או שאומרים הזאת?) היא במערכת הRouting לגמרי.

החבר'ה שפיתחו את הפריימוורק פישטו את העבודה למתכנת, למעשה פישטו מעט יותר מידי ומאוד קשה להחליט למערכת הRouting כיצד לפעול!

הם בנו את המערכת בצורה כזו שהשם של הController יופיע בכתובת בצורה הבאה index.php/controllerName/Method וכמובן הפונקציה בתוך הController תופיע אחריה.

מאוד קשה לעבוד עליה מהבחינה הזו.

 

שלב המהפך מתחיל…

בשלב הבא החלטתי לבדוק את Laravel שמעתי כמה קשקשנים במשרד מדברים עליה בתור משהו "אלוהי", טוב נו האומנם אני מתכנת שנים רבות בPHP אבל כמה אפשר להיות אלוהי בשפה הזו?

אז זהו, שמלבד מערכת הRouting הסקאלבילית שהמערכת מציע קיימים כלים מגניבים להתקנה בCommand Line וסביבת העבודה סופר קלה להקמת.

זה קצת מנחם כאשר עקומת הלמידה ארוכה יותר מCodeigniter אבל לפחות הגמישות שלה מביאה הרבה יותר אפשרויות.

למעשה אני רק בתחילת הלימוד שלה כרגע והאמת ברגע שמתרגלים לשמות המוזרים יחסית של התקיות שהמפתחים החליטו לתת זה נהיה די זורם…

כמו כן רואים שהמערכת הוכנה בהבנה שפיתוח WEB הולך לכיוון של הפרדה מלאה של צד לקוח וצד שרת והיא נותנת פתרון REST API מרשים.

זהו, הוצאתי מה שיש לי להגיד.

עד כאן.

UP